Hur ska jag göra med mitt körkort?

Tudeluu. Jag sitter här och funderar lite över hur jag ska göra med mitt körkort, måste skämmas och behöva säga att jag inte har något, ja :( Men jag har verkligen inte orkat och prioveterat annat innan det, förut var det skola, plugg, vänner och jobba och nu på sistånde har det vart mycket jobb och när jag inte jobbat så har jag bara inte orkat tagit tag i det.. Men nu kommer det mer och mer på tal och eftersom min pappi ändå betalar det så borde det ju inte vara någon stor fara heller? Både min syster och bror började fixa med det när dem var typ 17 och båda hade körkort långt innan dem fyllde 19, men jag är så jävla lat, haha nää.. Jag har som sagt haft mycket nu och om man säger såhär, jag har inte haft någon användning för det om jag skulle haft. Till jobbet jag jag ju gå, det tar ju bara fem till tio minuter och mina vänner bor bara med buss några minuter ifrån, jag har ändå ingen egen bil som jag kan köra runt med hur mycket jag vill osv.. Men jag har både lovat mig själv, mamma och pappa nu att jag ska ta det innan jag fyller 20 år och jag har ju faktikst 10 månader på mig då, och det borde jag klara för nu känner jag mig stark nog för att påbörja detta haha :)

Men jag har dock lite funderingar på hur jag ska ta det, som vanligt eller vad man säger, alltså på en bilskola eller om man ska ta det privat hur nu det går till, ska tydligen bli billigare (inte för att det är något problem för mig;D) eller om man ska åka på en intensivkurs, har pratat lite med en vän om det, hon är också lite seg med det här haha.. Ja det är fråga.. Så om jag nu har några läsare som har tagit körkort eller håller på med det, vad tror/tycker ni, skulle behöva all hjälp nu, för nästa vecka när jag ändå är ledig så passa mycket, vill jag påbörja detta, har inte ens hämtat ut alla papper eller gått en handledarkurs, jag är seeeeg :)

puss sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0