För jag har tagit studenten!

Fyfan vad jag är bra! Haha, fyfan vad man är lycklig nu men ändå lite sorgsen eftersom man inte alls kommer träffa alla i klassen igen, eller inte alls ofta i alla fall, aldrig kliva in i klassrummet på måndagsmorgonen eller träffa sin coach.. Men gud vilken dag det var!

Det började med champagne frukost kl 8.oo med klassen i en park vid skolan, eftersom det var blött ute så satt vi inne i ett mysigt lusthus där, och där satt vi och höll tal, berättade minnen och drack tillsammans, riktigt trevligt men samtidigt sorligt var det..

Efter det tågade hela klassen upp till en annan park vi skulle vara i där alla lärare berättade och gav dimplom till olika elever för olika utmärkelser, dem sjöng och dem larvade sig, det var riktigt kul och vår klass var nog mest taggad vid denna tidpunkt haha :)

Efter det hade vi lunch, prat, mys i klassrummet från halv 11 till 13.oo.. Skrev i varandras mössor, skrattade, även endel dans på bordet skedde när klockan var så pass nära utspringet haha :) Det var verkligen roligt under just denna tid, men som sagt jobbigt också.. Våran fina coach Jonatan fick också sina presenter av oss :)

Klockan 13.oo var det utspring och våran klass var 5a av 10 klasser, det var en så jäkla skön känsla att springa ut där allas föräldrar stodd, och när vi sprang upp på scenen vilket alla klasser gjorde så sjöng vi vår vanliga gamla visa, Fader Abraham haha, vilket många tyckte var kul :D

Sen var det bara att leta efter päronen och syskonen och vännerna som väntade på oss, kramade dem och fick en massa fina studentnallar och mer champagne, tog massa foton och pratade innan jag och kusinen skulle upp igen för att byta om till flaket :)

Sedan orkar jag inte förklara så mycket exakt mer än att jag och kusinen missade mitt flak haha, och jag var så arg och förbannad på alla i klassen att dem hade åkt (även fast dem inte hade något val), men pappa ville absolut inte att vi skulle missa det, så han körde in oss till stan, vi letade och letade, jag försökte få tag på klassen, men ingen hörde ju något, och chaffören hade så jäkla bråttom.. Men efter ungefär hundra år (45 minuter) så serr jag flaket och pappa bara skriker att jag och kusinen ska hoppa ur bilen, och vi springer och springer till flaket och så ser klassen mig och skiker till chaffören att stanna men som inte hör något haha, så min kusin Angelica sprang framför lastbilen och tillslut fatta han att han skulle stanna haha, men inte kunde jäveln öppna luckan, nej icke vi var tvungan att klättra över hundra meter höga däck osv, haha och dem i klassen drog och slet över oss och tillslut var vi på haha, så jag hann åka 1 timma och 30 minuter i alla fall och jag fick vara med om ett äventyr hahaha!


Efter flaket åkte jag och Angelica hem, komunallt haha, så folk var inte såå glada, direkt hem till pappa, många gäster hade kommit då eftersom vi kom 30 minuter sent haha, så vi skyndade oss in och duschade och fixade till oss och sedan ut för att umgås med släkten och vänner! Så mottagningen vart alltså också väldigt lyckad! Mycket dricka, men så ska det vara, många fina presenter :D och massa god mat !!

Så efter en massa dricka, mat och trevligt umgänge så tog jag mig in till stan för att möta upp emelie och sedan gå till Vapiano där många i klassen skulle vara, vilket också var en lyckad stund med dem :) Drack vin och bara pratade om dagen och hur kul det var och att det hade gått så jäkla fort allt, dagen och dessa tre år..

Sedan drog jag och emelie efter ett ganska långt tag till Klubb onsdag haha eftersom vi inte var sugna på att gå till bluemoon bar där skivan var, och vi hade ju ändå hunnit umgås med klassen på Vapiano så :)
Så istället träffade vi Jennifer och Fia och CO på toxic istället, där det var mycket folk och många studenter som var överlyckliga :D Tog några drinkar men lugnade mig en lagom tidpunkt innan jag skulle åka, Hann bli kallad jävla studenthora också av en äcklig tjej, men det tog jag som en komplimang såklart haha!

Sedan vid 3.oo tiden var det bara att ta taxi hem och skönt var det eftersom nattbussarna bara tokar med än haha :) Direkt när jag kom hem så slockande jag på 3 blanka haha, Men GUD vilken underbar dag det vart, något man gärna gör om men tyvärr inte får :P :/ Tack FÖ3A för allt!

Bilder kommer i ett annat inlägg :)

Sandra
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0