Var bara tvungen

Nu har jag kollat klart på filmen, älskar Will Smith ;) Och sedan suttit och läst massa andras bloggar, bl.a. två stycken "ung mamma" bloggar, jag ska egentligen inget säga, jag vet det! Men jag fattar verkligen inte, varför, varför, varför ska man skaffa barn när man är typ 16, 17, 18 år? Det är sjukt, själv vill jag vara i 25 årsåldern eller äldre.. Man vill väl gå klart skolan först, hitta ett bra jobb där man trivs och tjänar bra, hitta en bra lägenhet eller ett hus, en perfekt kille man känner jätte bra och trivs med och verkligen tycker om, bara leva livet först? Eller har jag fel.. Visst endel kanske har vart tillsammans med sin kille sen dem var 14 år och fick sitt första barn när dem var runt 17 år, men ändå? Jag säger inte att det gäller alla, men många förstör (okej, lite fel ord kanske) sitt eget, sin killes, sina föräldras, sina vänners och för all del barnets liv.. Jag kanske har helt fel, och absolut tycker jag inte att man ska göra abort om man ligger i typ 5:te månaden, men jag menar märker man efter ungefär 1 eller 2 månader att "Oj, jag är med barn", då borde man fan göra abort, man dödar inte en människa? Snälla, jag fattar verkligen inte.. Jag skulle absolut göra det dirket, det skulle säkert vara jobbigt och man skulle kanske känna sig som en jävla idiot, men man måste ju tänka framåt, man kan inte tänka, "Nä jag måste behålla barnet, annars är det ett mord", så tänker man ju bara för att man är rädd, själv tycker jag bara det är helt sjukt!

Som sagt, det här är inte menat till alla unga mammor, men många, tro mig jag vet!

Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0