Sommarjobb

Nu har jag kollat lite sommarjobb.. Hittade egentligen inte så många som matchade när jag kan och sånt vilket är viktigt, det var många jobb som började innan min avslutning och många som slutade långt efter jag börjat skolan igen.. Jag har ju redan mitt jobb och så, men jag känner att jag inte kommer orka göra det hela sommaren, utan kanske bara några timmar två gånger i veckan högst, men då vill jag liksom ändå ha något mer jobb så man inte sitter hemma hela dagarna och slöar som det brukar bli.. Utan nu hittade jag i alla fall ett jobb där man ska jobba med äldre, äldreomsorg alltså, man behöver heller inte göra några jobbiga saker som dem som jobbar där på riktigt gör (mata och sånt) utan det här gäller bara att vara med på olika aktiviteter, läsa för dem, promenera med dem, spela spel och bara sitta och prata osv.. Låter både kul och tråkigt tycker jag själv.. Men mest kul om man säger så :) Det är inte alls många timmar eller dagar i veckan, utan det handlar om ungefär två dagar i veckan 2/3 timmar dem dagrana i tre veckor.. Inte alls jobbigt men ändå att man lär sig lite.. Det kan ju allatid vara bra att ha kunskapen efter skolan osv, man kanske får extra jobb eller vad som helst :) Så jag har i alla fall skickat i min ansökan och skrivit en massa bra saker om mig själv ;) så hoppas får man göra nu, för det vore roligare med lite veriation än att bara sitta i en lokal ochr ringa sura tanter och gubbar ;) utan få umgås med dem istället :D haha! Vilket jag tycker var ännu bättre är att man får skriva sin ort och så i ansökan så man kan få ett äldreboende i närheten så man slipper åka ut till landet eller stan för bara några timmars jobbande.. Nej nu ska jag inte hoppas för mycket, ska kolla lite mer efter jobb nu, sen börja plugga lite.. Får ångest för imorgon, MÅSTE klara provet :(

//Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0