Ja eller Nej

Ja eller nej till dödstraff, egentligen tror jag ingen är säkert på något av det, för det beror ju alltid på hur, var, vem och varför även om det kanske inte borde.. Jag skulle i alla fall säga Ja till dödstraff eftersom jag vet att ingen av dem jag känner skulle döda eller skada någon annan och vet att det finns så många idioter i världen som gör sådant.. Varför ska dem få leva och varför ska vi få låta dem sitta i fängelse, vilket betyder att vi betalar deras mat och ja allt dem gör, nej jag tycker det är fel. Erkänner personen att den dödat någon eller om man har så bra bevis, att man kanske har mordet på film, tycker jag det borde finnas, annars vet jag inte..

Svår fråga vi hade på Kommunikationen igår, samtidigt som den är så jävla enkel om man tänker att det skulle hända en i familjen eller så.. Att folk säger "vadå ska vi sjunka lika lågt som mördaren?" Ja tydligen om det nu är vad som krävs. Som en annan sa "om man vet att det är dödstraff som gäller i ett land, klart som fan att det skulle finnas färre mördare", smart!

//Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0