lättare eller svårare än ett godisförbud?

Hemma från skolan och jag har kommit på en grej, som jag faktiskt tänkt på förut också, ja ungefär tusen gånger förut, men som nästan aldrig blivit av av olika andledningar.. Jo jag måste verkligen ta tag i pluggandet, nu kanske det låter som att jag aldrig pluggar och har IG i allt, men så är det inte (för jag är ett typiskt G, VG barn), utan jag är liksom bara grymt lat och har aldrig orken, utan gör som många andra skjuter på alla läxor, så sitter man sista kvällen innan provet och pluggar eller med en jätte stor uppgift som ska vara på fem sidor.. Jag menar vad gör man egentligen som tar upp all den här förbannade tiden.. På helgen är det väl ganska klart att man håller på med annat, men jag menar när man kommer hem efter skolan, jo visst jag jobbar ungfär två gånger i veckan + en helgdag, men jag menar det tar ju ändå inte upp så mycket tid eftersom jag går halvdagar.. Nä, jag begriper mig inte på det.. Men nu har jag i alla fall betsämt mig för att jag ska börja vara mer ordentlig och om det är något jag inte förstår så ska jag verkligen ta reda på det, antingen genom, kompisar, lärare eller mina föräldrar istället för att chansa eller strunat i det helt.. Men sen beror det här mycket på att när man väl får ett prov då ska man ha två prov till + en uppsats på tio sidor, jag fattar inte det, är inte lärarna tillräkligt smarta så dem sprider ut allt och pratar med varan, utan ack nej det gör dem inte, dem håller allt för sig själva och sen när det är ungefär en halv vecka kvar på en jätte stor uppsats, ja då skriver dem ut den i kalender.. Men man tackar och bugar och tar emot! Men även fast det råkar vara såhär så tänker jag ändå skärpa mig och anteckna allt en lärare går igenom och även skriva ner läxor och prov i min kalender! Nu ska vi bara se hur länge det här håller, om jag har tur så håller det längre än ett godisförbud..

//Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0