mumma :)

Haha har redan bakat färdigt, men dem går så himla fort att göra :) Men har därimot inte ätit frukost än så det ska jag göra nu hade jag tänkt, får se om jag kan få lite sällskap av lillsyster :)

Detta bakade jag, Osäker på namnet haha, men det är choklad och flingor!

Du behöver:
En kastrull
En slev
En spis ;) Inte på högsta och inte på lägsta
Ljus blockchoklad är goast till just det här
Flingor, jag tog bode Corn flakes & Musli
Lite smör/margarin

Ja sen så smälter du bara chokladen försigtigt, tänk på att hela tiden stå vid spisen och röra lite så den inte bränns vid, lätt hänt! Innan den smällt helt kan du lägga i en klick smör så det också smälter och efter det så häller du i flingorna, krossa dem lite i om dem är för stora.. Rör ihop det och sedan tar du en liten sked så du kan klicka i smeten i formar, knäckformar eller bull, beror på hur stora du vill att dem ska vara, jag tog knäckformar :)

Det blev CA 35 för mig och jag hade 175 g choklad, sedan flingor och smör efter behov :)



Lycka till hihi ;)

Sandra

Kommentarer
Postat av: sabajna

Låter mumsigt :)

2008-12-23 @ 19:41:05
URL: http://finest.se/sabinay

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0