lördag..

Hemma från kusinerna och kyrkogården nu.. alla hade gjort det jätte fint med att sina ljus, verkligen jätte vacker att bara stå och titta på det.. väl hemma hos mamma igen, ska jag laga mat, blir världens godaste recept från min syster, i love it.. efter det tror jag det bli utgång men är inte säker för har inte pratat med så många och det kanske inte händer nåt, men hoppas kan man! :) men men nu ska jag fortsätta med maten, skiver senare!

Receptet till den urgoda maten jag ska laga :)

FLÄSKFILÉ I UGN


Fläskfilé

Salami

Grädde; 3-5 dl beroende på hur mkt sås man vill ha. Man kan även spä ut med lite mjölk

Ädelost

Ost

Salt och peppar (andra kryddor)

Lök

Vitlök

Rensa fläskfilén

Stek lite lätt tills köttet fått ljus färg (behöver inte vara helt genomstekt eftersom den ska in i ugnen sen)

Skär sedan jack genom halva filén med jämna mellanrum


Blanda grädde, kryddor, vitlök och ev. smak som ädelost och chili.


Lägg filéerna i en form. Salta och peppra på.

Stoppa ost och salami (ev. lök) i springorna.

Lägg ev. ost, ädelost på köttet.


Häll gräddsåsen över.


In mitt i ugnen i ca 30 - 40 min. i 225 grader

Se efter så inte osten blir för bränd.


Ta ut, låt svalna och servera gärna med potatis och en härlig sallad.



Kram !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0