'då två i din klass helt seriöst (det är 9 åriga barn vi snackar om här) KISSADE på sig'

Haha, jag är som ett litet barn när jag tänker efter, men vadå, det är exakt en månad kvar till julafton, så varför inte vara lite små happy 'yey'. Jo men visst är det för härligt, med snön liggande på marken, julmusiken som spelas i alla butiker + på radion, varför inte liksom, alla barn som skriker av lycka av att det börjar bli kallt, för då vet dem att det börjar bli jul och att dem snart ska få sina klappar, ja gud tänk på alla mat man får på julen och allt godis, alla varma jackor man börjar använda och sina skor, när lucia kommer och man väljer lucia, lillesysters och lillebrors julkörer att lyssna på, kalle anka på tv, hela släkten är tillsammans, inget festande även om julafton skulle råka vara på en lördag, man ska bara vara hemma och ta det lugnt, allt man har med advent i skolan och på dagis, och julkalendern alla barnen gillar, sen ska man tända ett ljus för varje advent som går, pulka i backen med småsyskonen, bygga stora snögubbar och snögrottor, stöpa ljus, äta knäck, ja bara ha det sådär riktigt jävla trevligt.. Nä men vafan är det här, tror ni jag sitter här och skriver och är seriös, vafan tänk om, man är inte 7 år längre utan 17, Snön skulle jag liksom gärna ta bort, eller det kunde völ för fan iaf vara snö och inte SLASK, julmusiken? det är för fan bara den 24 November och jag har hört så jävla mycket julmusik redan så jag tror jag snart tar livet av mig, finns ju ingen låt man kan lyssna på längre av jullåtar för att känna julstämning, och alla dessa barn, men vafan håll käften och va glad att du ens bor i fucking jävla sverige och får något alls, håller med där iofs, det jag förknippar med jul är KYLA, brrrrr. Men i helvete heller, varför säger alla att julmat är så gott, det består ju bara av lite olika rester kan man säga, köttbullar mums eller blä, korv bläääch, ja ni fattar vad jag menar, det är samma shit man får på alla högtider. Och godiset, men tack så mycket att man går upp ungefär 20 kg på julafton och dagarna innan & efter hurra! j för jag älskar ju verklligen att gå med världens fetaste jacka i minst två månader + se alla andra jävla ungar med sina nya snygga frächa fjollrövar, jag säger bara hur kan man vilja ha en sån, jo juste, vi bor i sverige och här har vi icke snö men kallt ska det vara , jo varför inte. Jo för i min härliga skola är det ändå lärarna som blir lucia eftersom dem tror vi går kvar på lågstadiet och skulle tycka det va lustigt bara för att det alltid är killar som
lir valda, hahaha så kul, not. MEN jag vill inte se på eran sugia julshow amanda, för dem suger, ni kan verken sjunga eller dansa, ni bara står där och ser söta ut, men knappt är ni det, eftersom jag har hemska minnen av förra året ni hade det, då två i din klass helt seriöst (det är 9 åriga barn vi snackar om här) KISSADE på sig och en spydde, hur fan lyckas en 9 åring med det, sen stodd resten av alla 30 barnen och peta sig i näsan, ja men gud så bra det var och så ska föräldrarna sjääääälvklart filma detta, det är för MKT! Speciellt när man fått höra att din lärare (+ min förra underbara lärare maggan) som var med och gjorde konserten, ha haft SEX på köksbordet en vardag klockan fem på morgonen :O det är ju mer än för mycket, det ända jag gjorde där sittande i min stol var att garva. Jo men visst kalle anka är kul, jo men visst det är en tadition, så varför i hela fuuucking friden har vi då köpt det på DVD? för att vi ska se det yttligare 100 gånger per år för att inte glömma hur trevligt och kul det är med kalle anka. Jo men okej, släkten är mysig, men snälla, jag tror faktikst att både amanda och douglas (minsta barnen i släkten) redan fattat att jultomten inte är riktigt utan att det antingen är pappa, allan eller morfar, dem är faktikt inte utvecklingsstörda. Nu kommer iofs julafton vara på en måndag men förra året har jag för mig det var på en lördag och då va man tvungen att umgås med släkten, okej det var julafton så ska väl inte säga att det va en pest, men jag menar kan man inte sätta julafton på en måndag eller tisdag varje år? nä för dte går inte! Men hallå, det här med advent och adventskalendern, dte är ju  bara sjuk, okej när man gick i trean och tände lite ljus, men om man går andra året på gymnasiet nu så börjar man ju fundera, TROR NI VI ENS BRYR OSS!? och alla jävla julkalendrar, det roliga är att dem varje år försöker göra en bättre till nästa jul men att dem bara blir sämre och sämre! visst det är jätte kul att åka ner för backen förutom att man får trehundrafemtioelva liter snö i jaacka, men att ta upp pulkan varje gång är ju bara för mycket, + att man alltid måste låna ut sina egna vantar för att lillsyrran envisats om att hon SKULLE HA DEM ROSA FINGERVANTARNA & INTE DEM LITE TJOCKARE TUMVANTARNA SOM RÅKADE VARA SVARTA^^ utan hem kommer man med tomatröda ringrar och frusen haka. Jag tycker inte ens om snögubbar och har aldrig gjort det, dem är läskiga och konstiga, dte är bara jobbgt och tungt att rulla dem, det är helt enkelt inte min grej, men hahah va gör det om 100 år för då kommer vi inte ha någon snö, fast det kommer vi vä inte i år heller.. Men ja jippi visst knäck är typ super gott, och just  däörför, jag vill inte gå upp yttligare 20 kg till, nej tack!

Nu när jag tänker efter så undrar jag varför vi ens firar jul, det är väl posetivt med julklappar om man en kommer på något att önska sig och att man är ledig två veckor från helvetet, men annars, jo juste det var ju för att Jesus föddes den här dagen, för han tror man ju så mycket på, nej ni får verkligen inte tro att jag inte tycker om julen, för då har ni fattat helt fel, nej nej, jag tycker bara att man inte behöver gå till överdrift, det är ju för fan bara JULAFTON!


Nu ska jag sova, är trött & vill vara frisk imorn så man kan hitta på härligt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0